jessiebanning.reismee.nl

Bea laatste keer, Casino, kapper, Tia

Bea ging al bijna naar huis, naar Polen dus we zouden nog een keer afspreken.We begonnen natuurlijk weer in Combarro, waar verlieft op waren geworden. Eventjes niet al te lang want we zouden Pontevedra ingaan.

We namen de bus naar Pontevedra en we zouden eerst het treinstation zoeken waar Bea een ticket moest kopen om een aantal dagen Madrid te bezoeken. Helaas kon ik niet mee want ik had mijn zaterdag niet vrij. Na een tijdje gevonden. En was ik weer iets wijzer geworden hoe Pontevedra in elkaar zat. Het is nog best groot trouwens.

Na het lange lange lopen zochten we een cafetjes op om koffie te drinken. En keken we verleidelijk naar de kermis tegenover ons. Ik moest gewoon de kermisachtbaan proberen! Bea wilde liever niet maar dat hield me niet tegen ik ging alleen, nou spectaculaiiir hoor, Nee maar wel even leuk.

Er was een leuk marktje bij de kermis en die struimden we dus af. 1 boekje gekocht en Goh We waren nu bijna blut! Maar we hadden zooo´n trek in een ijsje. Dus ja wat doe je 2 leuke meiden met beide exact 40 cent snakkend naar een ijsje. Nou dan loop je op het eerste het beste ijskraampje af kijk je de jongen verkoper lief aan en zeg je he ach ik heb maar 40 cent en hmm.. jawel dan loop je weg met de grootste (serieus) ijsjes van de kermis! Zo doen we dat!! Hihihi

De volgende dagen volgden in het casino, Het Casino hier is een luxe club voor rijke mensen met 2 zwembaden en uitzicht op de stad. Dus nog lekkers gezont, gezwommen en ijsjes gegeten voor een paar keer. Met het gezin. Woensdag 27 augustus gingen we eten bij vrienden van het gezin wonend naast het casino. Waar ze een zwembad hebben met zout zeewater, nog lekker gezwommen met al die snotaapjes en gevoetbalt met me grote vriend Tito en daarna gingen we lekker middageten.BBQ´en en wat hier zo normaal is dat z edan bij het eten een grote schaal chips zetten Hmm

Donderdag ging ik voor het eerst naar de kapper. Het is een kappersschool maar erg goedkoop dus ik vond het wel prima. De meisjes wilden mee om te kijken en krijgen bij de kaper zo´n pop om er mee te spelen en de haarstjes mee te borstelen. Ondertussen werd ik gewassen en geknipt en man slecht!! Manon ik had je nodig om me haar te knippen! 3mensen wisselden steeds om me haar te knippen waarvan er een keihard aan me haar en hoofd trok nummer twee gezellig zat te kauwen en tegen mij aanleunden terwijl ze knipten. Maar dat kost je dan gelukkig maar ook 7 euro bij elkaar. Uiteindelijk zag me haar er wel goed uit. En we liepen naar huis onderweg kwamen we nog een leuk jurken winkeltje tegen en stormden we erin en kreeg ik 5 jurkjes in me handen gedrukt, ja die moet je passen!

Vrijdag gingen we naar el tia´s huis. Gezellig, de tante is zo aardig. Gezwommen in het zwembad en toen trokken R,A en ik de wilde weiden in om bramen te gaan plukken 2 uur later kwamen we terug met een emmer vol bramen en een gestolen druivenbos en een limon gekregen van een oud omatje die ons wilde helpen voor de verzameling. Aardig wat schrammen eraan overgehouden trouwens. Van de bramen hebben we uiteindlijk ook heerlijke jam van gemaakt.

En de volgende dag op naar MAdrid!