jessiebanning.reismee.nl

Paardrijden, fotohokje, Santiago, Bea

Dinsdag was ook een geniale dag. Alberto had al een lamnge tijd geleden beloofd dat we een keer zouden gaan paardrijden op een van de paarden van zijn vriend.

En vandaag was de dag. Op het platteland stond een leuk nieuw huisje met 6 paarden, ik en de kids natuurlijk eerst vollop enthousiast de paardjes begroeten en aaien en daarna mocht ik een paard uitzoeken waar op ik mocht rijden (wauw!) Ik had mijne uitgezocht en we zadelde hem op, een aantal foto´s later zat ik op het paard.
Heerlijk na ál die tijd. Ik heb ong. 3 kwartier mogen rijden, en vond het super. Het paard was wel ontzettend lastig en luisterde slecht aan de teugel, en was snel geshokt. Uiteindelijk bleek ook dat het paard harstikke jong was en nog maar 8 keer bereden was! Ik kreeg een compliment dat ik het goed deed. .. Na het rijden lieten we het paard op het grote terrein los liepen we weer naar de andere paardjes waar ik een Geniale foto heb van Tito die een van de paarden een kusje geeft!

Woensdag was het oppeens een slecht dag met veel regen. We werden het huis uitgestuurd in jawel de regen en wat doe je met 1.50 euro en een uur de tijd om iets te doen. Aha we gingen 50 cent zoeken en daarna krompten we iedereen het fotohokje in om een leuk moment met de kids vast te leggen.

Vrijdag gingen we Santiago in! Alberto moest er werken en ik de rest gingen de stad in. Mar liet me alle plekjes van de stad zien en het was heel gezellig. Lekker weer ook en we namen een ijsje bij de chocoladefabriekwinkel waar we keken naar een van de typisch optredens op straat. Muziekanten die heel actief en enthousiast een nummer deden met hun trompetten. Levendig.

Even later liep er een zwerver op ons af en ik was met met de meisjes, hij viel ons lastig dus ik zie no hablo español, no hablo ingles, hablo frances. Dat vond de zwerver, en de meisjes ttrouwens ook, wel grappig waarop hij in zijn frans zich probeerde te uitten. Gelukkig werden we gered door A. Het gezin kwam heel toevallig vrienden tegen en toen eindigden we met een milksake op een terrasje om vervolgens weer naar huis te gaan.

Zaterdag had ik in de middag zoals gewoonlijk vrij en ging ik er op uit. Het weer was heerlijk en ik misde het strand in Covelo. Sanxenxo is een heel tourischtisch plaatsje hier in Pontevedra en dus ging ik Sanxenxo in ( en probeer je maar eens verstaandbaar te maken met zo´n belachelijke plaatsnaam te maken tegen de buschauffeur) Haha. Ik ging er alleen op uit met Ipod, boek en handdoek. Heerlijk dagje strand en een paar winkeltjes. Nog gezwomen en lekker me boek uitgelezen. Top dag! S´avonds ging ik met Bea, de poolse au-pair uit.

Zondag was Bea dag de hele dag van sóchtend tot s´avond zijn we samen geweest en gingen eerst ons favorite plaatsje in Combarro. Dit is zeer typisch gallicie in 1960 met Horreos en al het typisch wat ze in de 20ste eeuw hier hadden. Het is magisch, met de kleinste straatjes die je je kan bedenken, In de winkeltjes kon ik soms niet eens staan zo laag was het plafond. En iets heel grappigs want er heerst hier echt iets magisch, de ambiente.

Een typisch voorwerp ios een hekje hier en hoewel ik in Pontevedra nog geen kat heb gezien, zie je ze hier in elke hoek. Zwarte katten, zo heb ik ook een geniale foto van een kat die aan het gapen is met zijn tanden goed zichtbaar. We hadden veel lol lekke rveel gekletst en jawel liepen terug naar waar we vandaag kwamen. We liepen naar Covelo waar zij nog zat en ik mee ging om nog een beetje meer strand te pakken.



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active