jessiebanning.reismee.nl

Spaans familiedinner, Zeilboottocht

Nounou, ik heb mijn weblog goed bijgehouden! Ik moet wel ook eerlijk zeggen dat volgens mij toch niemand hem leest, dus dat het minder uitmaakt. Iniedergeval ik ga een korte samenvatting geven van de afgelopen 6 maanden Por fin!

Hablo, ahora, muy bien español. Pero para vosotros estoy tan amable por escribir esta correo en Holandes.

Galicie,me encanta (ik hou van Galicie). We hebben een slechte winter gehad met veel regen, Maar ondankt alle regen heb ik hier toch een geweldige tijd meegemaakt. Na een aantal van die wilde feestjes was het iets rustiger, zo heb ik nog 3 weken in Covelo, het strandhuis gezeten. Op het einde moesten we helaas gedag zeggen en vertrekken naar de stad. Ook leuk natuurlijk.

De eerste week in de stad, direct na Covelo. Was er ook groot familieetenetje, typisch spaan, in het huis van de opa en oma op het platteland. Pontevedra heeft een hele mooie groene natuur en het eten is er het beste. Ze hadden de grootste Paella pan ooit gemaakt met allerlei verschillende soorten vis en empanadas (typisch). Hier in Spanje is het gewoonlijk om eerst de kinderen eten te geven en daarna met alle volwassenen aan tafel te zitten.

Het was intens typisch spaans en ik genoot er met volle teugen van. De opa van het gezin maakt zijn eigen sterke drank en dus moesten ´de volwassenen´ natuurlijk allemaal een glaasje nemen, maar menn het was sterk!

Na het heerlijke maal wat meer dan 2 uur in beslag nam gingen de nichten neefen kids en ik het land op. Eerst op zoek naar sprinkhanen en daarna kwamen we bij een heel mooi oud kerkje waar in geen jaren geen dienst meer was geweest.

Na het Familiesupper ging ik met Manolo mee uit (neef van het gezin) Eerst gingen we naar een vriend van hem toe (die mij vervolgens zijn hele grafitti colectie in map en op foto´s liet zien) maakten we en aten we daar pizza en gingen we met een grotere groep naar een Ierse kroeg.

De volgende dag ging ik met het gezin naar vrienden. Groot huis op het platteland met zwembad en al. Weer heerlijk gegeten, we gingen BBQ´en we aten grote kreeften (die je helemaal open moest kraken om er vervolgens 1/6 van de hele kreeft van te eten), grote stukken geroosterde tonijn en spareribs.

Maandag was een zeer leuke tijd. We gingen namelijk nogmaals naar andere vrienden van het gezin op een jacht.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active