jessiebanning.reismee.nl

Stierengevechten

Zondag 3 augustus. Ik stond op, nou eigenlijk werd ruw gewekt. En het was alof ik Kevin van Home Along was op pakkingsdag. Men, giga druk we hadden nu een huis vol met 3 ana´s en 2 alberto´s, 5 gillende gierende lachende kindertjes. Wat een schatjes, grr. Er volgde dan ook een drukke stranddag met 5 druk speelende spaanse kindertjes.

Om 9 uur had ik weer met Letti en Marta af gesproken om uit te gaan. En Alberto en de andere vader brachten me in de dikke BMW, leren bekleding. Ik kreeg vandaag de tip oudere kleding aan te doen en dat deed ik ook ik kreeg daarbij een groot oud vest van Alberto die ik mocht houden. Iedereen op de starten had wel iets oudere kleding en iedereen had en een fles rum, vodca, wiskey EN een supersonischewatersooker bij zich. Freeky!

Haha, enfin omdat ik dus geen idee had naar wat voor soort feest we zouden gaan maar ik had er zin in we gingen eerst op het zelfde terasje van eergister zitten. Cider kwam weer op en vrienden kwamen weer aanschuiven. Namen natuurlijk vergeten, en we gingen door op feestdag van deze week, fiesta del torros (als het goed is.) En omdat mijn kennis nog niet optimaal genoeg was over stirengevechten kreeg ik een uitgebreide uitleg. De stierengevechten zijn geen sport je moet het meer asl een kunst zien, en maar ongeveer 10% van de bevolking is het echt met deze gevechten eens. De rest vind het vooral leuk om er een feestje om te geven. Iniedergeval. Uitleg over ´de kunst´. Je hebt 3 stierenvechters. Je hebt een groot rond speeldveld (stadium) en het ronde veld bestaat uit 3 cirkels (2 ringen om een cirkel heen). In de buitenste ring zitten de stierenvechters nog op een paard en heeft hij 1 speer om 1 stier mee te doden. In de middelste cirkel zitten de stierenvechters niet meer op een paard en heeft hij 2 speren die hij aan de linker en rechterkant van de stier moet steken om de stier te doden. En in de Binnenste ring is het het gevaarlijkst daar is het speelveld ook het kleinst.. De stierenvechter heeft hier een rood doek die hij kunstig, sierlijk moet bewegen en de stier moet uitdagen. In zo´n kunstspectakelgevecht worden er uiteindelijk zo´n 6 stieren gedood! Ai!

Na een lang gesprek over stieren gingen we naar het plein, waar het feest al vollop aan de gang was en wat vol stond vol dronken en verzopen (lees zeiknat van de wijn) lui. Bleek dus dat de waterpistolen gevuld waren met wijn. Zegmaar een soort Spaanse schippersfeest, met wijn ipv van bier en midden in de stad ipv het platteland. Het was echt top. Ik heb weer heel wat mensen leren kennen veel spanjaarden die probeerde engels met me te spreken maar ik begreep er geen hout van, lachen en ja knikken, de vele vele studievrienden van Marta, een stelletje dronken meiden die binnenkort naar NL gingen en een knappe spanjaard, ik wilde perse een foto hebben van de hotties hier voor vriendinnen thuis en sleurde Marta mee om me te helpen, ja nou we willen dus een foto van jou! Aha bueno, met een glimlach kom je heel ver! Ik heb me foto gehad en nog een tijdje geklets met de hunk.

Uiteindelijk thuis moet ik zeggen dat ik nog aardig droog was, en de oude kleren gelukkig niet echt nodig waren geweest. Ik kroop lekker mijn bedje en viel heel snel in slaap.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active