jessiebanning.reismee.nl

Pontefiesta

Wauwie, Zo veel tijd verstreken zoveel dingen alweer meegemaakt en zo weinig nog verteld. Ik heb mijn weblog niet echt heel goed bijgehouden (ik geef het hele mañana mañana gevoel de schuld!) ik ga het proberen deze week goed te maken, en continue waar ik gebleven was. Eerste eerste weken van mijn avontuur!

1 Augustus. De broer van Alberto kwam op bezoek met zijn vriend en het grote hondpaard genaamt Can (wat galleo is voor perro wat nederlands is voor hond) het was een dag als gewoonlijk zon, zwembad, zee, strand en eten. Ze bleven ook eten (hier nemen ze de lunch als hun grote maaltijd) en hoewel de tafel weer vol lekkers stond en mijn boord daar weer veel te klein was (mijn maag trouwens ook maar mijn ogen lusten veel) zag ik dat onze gastheren dus ongeveer niets op hun boord schepte! Btj frapand maar wat bleek ze waren op dieet!!! Op dieet ja en nee ze waren alles behalve dik! Les 1. Spaanse mannen zijn veel iijdeler dan Holanders!

Goed s´avonds was het tijd op te feesten, en dus namen Letti en Marta mij mee Ponte waar een concert van de dynamyds aan de gang was, op het plein in Ponte. Om 9 uur had ik met hen afgesproken en ik kreeg eerst een profesionele rondleing in Pontevedra zelf! Pontevedra is echt een super mooi oud historische stad met een hele rijke geschiedenis. Ze hebben me ongeveer overal uitleg bij gegeven en in elk straatje was wel een feestje. Heel veel mensen waren druk en gezellig op de straten aan het eten of kletsen. Ik ik kon het niet laten om geen foto´s te maken, we liepen langs een openluchtbioscoop middle in the middle of somewhere het had echt zo´n spaans,Italiaans sfeertje en elk straatje dat we uitliepen eindigden wel in een theaterstukje of muziekoptredentje. En opeen gegeven moment waren er 3 jongens die een gitaar bespeelde en er leuk bij zongen ik maakte spontaan mijn foto maar dat bleken ze wel te waarderen en dus liepen ze me ook achterna en gingen een liedje voor me spelen terwijl ik op mijn plaats ging zitten op het terasje, liep ik knalrood aan.

Even later veilig en zaten we wat te drinken met een aantal andere vrienden van Marta. En het was heel grappig we hadden het over die typische Spaanse dingen (tomatengevechten, stierengevechten en vooral ook de feestdag waarbij stieren los worden gelaten op de straten) en dronken er ook weer iets typisch gallego bij; een appelcider die je met zijn alle deelt vanuit 1 glas en die je vult op een wel hele apparte manier (ik heb daar ergens een foto van). Oke na wat drankjes gingen we de staat op en naar het concert, helaas kwamen we er achter dat we de Dynamyts gemist hadden maar er trad wel een onwijs goede andere argentijnse band op, echt heel swingend en heel goed. Dus mijn dag kon niet meer stuk!

Muchos Besos, Jessie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active